دستاوردهای نشست استپ معرفی شد

شقایق حق‌جوی جوانمرد رئیس نهمین نشست استپ، امروزدوشنبه در نشست اعلام برگزیدگان جایزه مصطفی گفت: آیین اعطای جایزه مصطفی با حضور شمار زیادی از دانشمندان کشور‌های اسلامی همراه است.

وی ادامه داد: این افراد موثر در حوزه علم و فناوری وقتی کنار هم جمع می‌شوند، برنامه‌های مختلفی مانند تبادل علم و فناوری نیز همراه با ایین اعطای جایزه در آن قابل برگزاری است و به افزایش ارتباطات دانشمندان مسلمان کمک می‌کند.

حق جوی جوانمرد با اشاره به برگزاری نهمین نشست استپ گفت: کارکرد مهم استپ این است که کلان چالش‌های جهان اسلام را با حضور دانشمندان مطرح جهان اسلام بررسی می‌کند و شبکه‌های دانشمندان جهان اسلام با برگزاری نشست‌های استپ تشکیل می‌شود.

حق جوی جوانمرد پیرامون جزئیات برگزاری و اجرای نشست تبادل علم و فناوری (STEP) توضیحاتی را ارائه داد و اهداف اجرای این برنامه را در قالب تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام در قالب برگزاری رویداد‌هایی بین‌المللی؛ زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌ها و توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه در کشور‌های اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه چهار نشست هم‌زمان با آئین اعطای جایزه مصطفی در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، در مراکز علمی و تحقیقاتی برتر سراسر کشور برگزار شده است افزود: در سال‌های دیگر، سه نشست به میزبانی دانشگاه پوترا در مالزی، دانشگاه سلطان قابوس در عمان و دانشگاه کراچی در پاکستان و یک نشست به صورت مجازی برگزار شد.

حق جوی در ادامه موضوعاتی همچون تعریف ۱۰۰ فرصت تحقیقاتی با مشارکت کامستک، تعریف ۵ فرصت با دانشگاه ملی علوم و فناوری پاکستان (NUST) و ثبت نام ۱۶۰ نفر از ۱۴ کشور، تعریف ۲ فرصت با دانشگاه کوچ ترکیه و ثبت نام ۲۴۰ نفر از ۲۳ کشور، تعریف چندین فرصت با دانشگاه صنعتی شریف و ثبت نام ۲۱۰ نفر از ۲۱ کشور را از جمله دستاورد‌های نشست استپ برشمرد.

وی در مورد موضوعات رقابت پوستر تحقیقاتی گفت: رقابت پوستر تحقیقاتی در مورد موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، کاربرد فناوری‌های غشا، نانو پزشکی، دارورسانی هدفمند و بیماری‌های اختلالات عصبی بر اساس توان علمی دانشجویان حاضر در جایزه ارائه می‌شود.

حق جوی هدف رقابت پوستر تحقیقاتی را آشنایی شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف با ظرفیت‌های علمی و فناوری جهان اسلام و تقویت تعاملات بین‌المللی بیان و اظهار کرد: شرکت کنندگان در این رقابت، پژوهشگرانی هستند که در حوزه‌های اثر برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی دستاورد قابل ارائه‌ای دارند.

سامانه آموزش الکترونیکی
پرتال موسسه